BiznesRozrywka

Pomyśl o tym zanim założysz własny podcast

Podcasty stały się ostatnio bardzo modne. Wiele osób słucha podcastów, najambitniejsze z nich mają ochotę założyć własny. Jednak jak to zrobić? Proces nie jest bardzo złożony, ale nie jest też bardzo łatwy – jednak zanim się na to zdecydujemy powinniśmy zastanowić się nad wstępną kwestią, która jest zupełną podstawą i to od niej będzie zależeć nasz sukces.

 

Znajdź swoją niszę

 

Ale co to jest nisza? Zasadniczo jest to konkretny temat, którego ludzie będą szukać, szukając podcastu do słuchania. Wiele podcastów odnosi się do określonego hobby lub tematu. Niszą jest również podcast o bardziej swobodnej formie, w którym omawiasz to, co masz na myśli.

W związku z tym, istnieje wiele podcastów. Każdy, kto ma mikrofon, może go stworzyć. Jeśli chcesz się wyróżnić, musisz wymyślić temat i wyobrazić sobie swój temat jako zbiornik wodny. Jeśli jest zbyt duży, może zostać utracony. Istnieje ogromny ocean podcastów, i może lepiej wybrać mały jezioro, być może staw. Oczywiście, chcesz stawu wypełnionego rybami, a nie czegoś tak małego, że prawie nikt nie będzie słuchał.

 

Jak znaleźć swoją niszę?

 

Pomyśl o swoich pasjach. Nie zakładaj podcastu na temat, który Cię nie interesuje, tylko dlatego, że jest popularny. Musisz mieć charyzmę do swojego podcastu, a jeśli wyraźnie nie jesteś zainteresowany tematem, będzie to widać w Twoim głosie.
Znajdź niszę, która ma mniejszą konkurencję, ale ma potencjał dla publiczności.
Upewnij się, że przeprowadzisz badania na temat swojej niszy, zanim się w niej zanurzysz. Google Trends może Ci w tym pomóc. Możesz spojrzeć na swój temat i zobaczyć co jest na topie, a co jest kompletną klapą. Rzeczy, które mają spójne lub rosnące zainteresowanie mogą być dobre. Jeśli tendencja jest spadkowa, możesz chcieć poszukać gdzie indziej.

Podcasting nie jest konkretnym tematem, więc trudno powiedzieć, jaka nisza będzie działać najlepiej. Możesz zrobić podcast praktycznie o wszystkim, pod warunkiem, że masz wystarczająco dużo materiału, aby trwać przez wiele różnych odcinków. Dlatego może być najlepiej wybrać niszę, która ma potencjał dla wiadomości i innych aktualizacji, dzięki czemu można omówić to z potencjalnych odbiorców.