BiznesSport

Jak założyć blog sportowy

Wiele osób może być zainteresowanych prowadzeniem bloga sportowego – osób, które pasjonują się wysiłkiem fizycznym jest wiele, większość z nich chce podzielić się swoim zdaniem. Jeśli ludzie przestali lajkować ich posty na facebook-u, to i tak chcą się gdzieś wygadać na temat ich ważnego zdania w tej sprawie. Tak powstaje większość blogów sportowych. Jeżeli jesteś tym zainteresowany, to poniżej znajdziesz poradnik jak to zrobić.

 

1) Znajdź swoją niszę

Przed utworzeniem bloga, należy zdecydować, o czym ma być witryna i dla kogo. Tak więc, trzeba określić niszę i docelowych odbiorców.
Kiedy ludzie googlują coś w Internecie, zawsze wpisują konkretne słowo kluczowe lub frazę, którą są zainteresowani. Na przykład, osoba nigdy nie będzie wpisywać „sport”, jeśli chce dowiedzieć się o rekordach świata w lekkoatletyce lub najlepszym zespole koszykówki.

Sport to rozległy temat, podczas gdy niektóre dyscypliny sportowe, takie jak piłka nożna, koszykówka, rugby, siatkówka, tenis, lekkoatletyka, boks… co tylko przyjdzie Ci do głowy, nawet różne ligi czy sporty lokalne to wąskie tematy. Innymi słowy, rynek sportowy jest szeroki, a konkretne rodzaje sportów są niszami.

Jeśli wybierzesz konkretną niszę do bloga to jest to bardziej prawdopodobne, że uzyskasz więcej ruchu i więcej pieniędzy, ponieważ jesteś skierowany do konkretnej grupy odbiorców. Tak więc posiadanie niszy jest zawsze korzystne i opłacalne.

 

2) Pomyśl o unikalnej nazwie bloga i stwórz swoją stronę internetową

 

Teraz przychodzi czas na prawdziwą zabawę. Sugerujemy nazwę, która jest krótka, wymowna i jest istotna dla Twojej publiczności. Jeśli nie masz pomysłu, to możesz wykorzystać wiele rodzajów generatorów do tego.

Kiedy już masz nazwę bloga, nadszedł czas, aby uzyskać witrynę internetową. Nie martw się, to jest o wiele łatwiejsze niż się wydaje i może być łatwo zrobione w mniej niż godzinę!

 

3) Zdobądź podstawy

Organizacja jest kluczem do wszystkiego, robiąc coś nowego. Prowadzenie udanego bloga sportowego oznacza, że należy zaplanować z wyprzedzeniem rzeczy, które muszą być zakończone przed datą ich publikacji. Na szczęście istnieje wiele narzędzi, które mogą pomóc Ci utrzymać się na torze i być bardziej skutecznym.

Oprócz nich istnieją również narzędzia Google, które mogą pomóc Ci poprawić jakość Twojego blogowania. Google Search Console zidentyfikuje wszelkie segmenty bloga, które należy poprawić, aby upewnić się, że Twoja witryna działa dobrze pod względem SEO. Google Keyword Planner pomoże Ci znaleźć najlepsze słowa kluczowe w Twojej niszy. Google Analytics będzie śledzić i raportować ruch i ważne metryki z witryny.